Škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze takové cookies, které jsou nezbytně nutné pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies).

Akademické gymnáziuma Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky,školy hlavního města Prahy

Velká Británie

Jazykový a poznávací kurz v Anglii – LONDON, Worthing, Brighton + PAŘÍŽ

31. května – 7. června 2024, program a informace

Jazykový a poznávací kurz v Anglii (Yorku) 2023

12.–19. května 2023, program

Ohlasy studentů:
Barbora S.: Zájezd do Yorku se mi moc líbil. Pobyt v rodinách byla skvělá zkušenost, na kterou nikdy nezapomeneme. Také dopolední vyučování bylo fajn a mám teď lepší pocit ze své angličtiny. Výlety do všech měst i národní park se mi moc líbily, jen škoda, že jsme neměli více volného času. Chápu ale, že týden je obecně krátká doba a jen tak stihneme to nejdůležitější.

Jan H.: Výuka skvělá, výlety také, rodina úžasná, overall skvělý!!!

Emma N.: Mé očekávání tento zájezd rozhodně splnil. Dozvěděli jsme se mnoho nových věcí a zároveň měli plno času pro sebe. Jen v Londýně jsme byli všichni trochu rozpačití z nedostatku volného času, ale dalo se to pochopit. Výuka za mě zábavná a pro mě rozhodně i zajímavá. Naše rodina byla skvělá, paní velmi milá a všechny jsme měli pocit, že je to spíše naše kamarádka než dospělý, co by na nás měl dohlížet. Co se týče průvodkyň, tak za mě lepší průvodkyně v Anglii než v Belgii, ale každému asi sedne někdo jiný. Jinak i zastávka v Belgii byla podle mě naprosto skvělá.

Aneta H.: Zájezd do Yorku se mi velice líbil. Ocenila jsem to, že jsme navštívili jak centrum Yorku, tak i přímořské město Whitby a i národní park. Líbila se mi pestrost našeho výletu. Dopolední konverzace v anglickém jazyce mě bavily, obzvlášť s paní lektorkou Lynn, která měla na každou hodinu připravené zajímavé téma. Trochu mě mrzelo, že jsme v Londýně nestrávili více času, tudíž jsme neměli čas si město projít v klidu sami. Celkově jsem si zájezd moc užila.

Samuel H.: Výlet do Anglie naprosto splnil moje očekávání. Dozvěděl jsem se spoustu nových informací a do toho ještě zlepšoval svoji angličtinu. Nejvíce mě bavilo studium, když jsme chodili na tu univerzitu v Yorku. Profesorky, které nás měly, dělaly výuku zábavnou a velmi informativní. Jediné, co bych podotkl, je, že jsme neměli tolik volného času při rozchodech. Například v Londýně, vím, že jsme tento den odjížděli a bylo těžké vše stihnout, ale i tak bych očekával nějaký velký rozchod, aby si každý mohl obejít to, co chce. Jinak se mi výlet líbil.

Kristýna N.: Zájezd se mi moc líbil. Vytkla bych v některých případech špatně odhadnutý čas vzhledem k velikosti skupiny, občas mi vadil tlak na nás, kvůli tomu, že nás tlačil čas apod., hlavně v rušnějších místech, v tomto případě hlavně Londýn. Toto ale asi k skupinovým zájezdům bohužel patří. Výuka se mi líbila, vyučující byly perfektní! Jsem ráda, že jsme měli možnost poznat Anglii z několika úhlů a celkově jsem si to moc užila.

Zájezd do jižního WALESU, Anglie a Belgie 2018

3.–11. května 2018, program zájezdu

(více fotografií)

Letos jsme absolvovali na AG vůbec poprvé zájezd do Walesu…
Studenti 1. až 3. ročníku si dlouhou cestu autobusem zpestřili nejprve návštěvou romantického městečka Bruggy (v Belgii) s výstupem na Belfort Tower a projížďkou na lodičkách. Počasí nám přálo, sluncem ozářené Cliffs of Dover nás vítaly při plavbě na trajektu přes The English Channel. Po krátké zastávce v malebném Canterbury se staroanglickou katedrálou nás čekalo jedno z největších lákadel zájezdu, prohlídka Warner Bros Studios  London, kde po deset let vznikala nejúspěšnější filmová série o Harrym Potterovi, bylo tak možno nahlédnout do zákulisí světa filmových efektů a tajemných triků. Další cesta už vedla do hostitelských rodin v Cardiffu, které byly většinou milé, pohostinné i komunikativní. V několika dnech jsme kromě zajímavostí v hlavním městě jako Cardiff Castle a Principality Stadium navštívili i různá místa v blízkém okolí - skanzen St.Fagans, port of Cardiff a prozkoumali jsme vlastně celý jižní Wales, tedy i starobylé památky - trosky kláštera Tintern Abbey a Chepstow Castle, a dokonce jsme podnikli i výlet na poloostrov Gover s krásnou pětikilometrovou písečnou pláží Rhossili Bay. Kromě toho jsme v po tři dopoledne procvičovali angličtinu s lektory z cardiffské jazykové školy. Na území Anglie jsme navštívili ještě městečko Bath s jeho proslulými Roman Spa. Po cestě do Londýna jsem se zastavili také u magických kamenů Stonehenge. V Londýně jsme se nejprve zchladili v proslulé Westminster Abbey a po celodenní prohlídce centra jsme po setmění obdivovali překrásný výhled z nejvyššího mrakodrapu The Shard na večerní velkoměsto London
Stálo to za to.

Zájezd do Amsterdamu, SKOTSKA a Anglie 2017

4.–12. května 2017, program zájezdu

(více fotografií)

Dne 4. května v pozdních hodinách se v deštivém počasí sešlo na Zličíně 66 studentů AG připravených strávit noc a mnoho dalších hodin v již přistavěném dvoupatrovém autobuse na cestě do Skotska a Anglie. Zmoklí až na kost jsme usedli do sedaček, zatím netušíce, že v nich strávíme naše mládí.
První noc jsme zdárně přežili a ráno už bloudili uličkami historického centra Amsterdamu. Neunikl nám Květinový trh, kde pár nešťastníků nakoupilo tulipány, které do konce zájezdu stihly zplesnivět, a ti chytřejší se pouze kochali pohledem. Hodinová plavba na grachtech nám odhalila krásy města z jiného pohledu a návštěva Van Goghova muzea ty více umělecky založené z nás naprosto nadchla.
Pokus o včasný sraz bylo pro pár z nás výzvou, ale naštěstí na nás trajekt počkal, a tak jsme se mohli 16 hodin plavit do Newcastlu. Každý tento čas zúročil jinak – někdo v kině, v kajutě a jiný v bufetu.
Následující den, po přejezdu do vedlejšího města, naše kroky vedly k paláci Hollyroodhouse, kde občas sídlí britská královna. Abychom pouze neobdivovali krásy Edinburghu a prohloubili také své znalosti, naší další zastávkou bylo interaktivní muzeum Dynamic Earth.
Po dvou nocích mimo postel většina z nás náležitě ocenila lože (a wifi) v hostitelských rodinách ve Stirlingu. Odpočatí jsme tak byli připraveni na celodenní výlet do Skotské vysočiny. Přestože cesta trvala déle, než nám bylo libo, stála za ty exkluzivní výhledy, které se nám nabízely ze všech stran. Ve Fort Augustu, jakožto naší cílové destinaci, jsme si nemohli nechat ujít plavbu po jezeře Loch Ness. Nessie se nám zdárně vyhnula a nám nezbývalo než se vrátit zpět do Stirlingu. S umrzlým nosy jsme ještě spěšně zhlédli Neptunovy schody a již nasedali do vyhřátého autobusu.  Ten večer naše instagramy zahltily fotky z onoho výletu od smutného údolí Glencoe až po selfie s horou Ben Nevis.

V odpoledních hodinách česká výprava zavítala na hrad Stirling, který již zprvu působil velice okázalým dojmem. Odpoledne jsme strávili anglickou výukou, na které si většina z nás začala vážit našich hodin angličtiny. Abychom rozptýlili myšlenky, vyšli jsme si k památníku Williama Wallace, o kterém jsme slýchali po dobu celého zájezdu pouze v samých superlativech.
Superlativy bychom také mohli použít při popisu Edinburghu, který jsme další den opět navštívili a zkoukli místa, které jsme v předešlé návštěvě nestihli. Nedá mi nezmínit se o královské lodi Britania, se kterou se plavila královna až do roku 1997 a nyní je zpřístupněná veřejnosti.
Náš pobyt ve Stirlingu se přiblížil ke konci a my jsme již byli na cestě – směr Bradford. U kovářství ve vesničce Gretna Green byla poslední možnost přičichnout ke Skotsku, neboť za pár hodin jsme již procházeli útrobami katedrály York Minster v Yorku.
Poslední město, které naše výprava stihla projít, byl Londýn. Prošli jsme většinu památek počínaje divadlem Globe, kde se na nás připravili a přichystali nám nejen prohlídku divadla, ale také zábavní program. Bohužel nejen našemu pobytu v Londýně ale i celému výletu zazvonil zvonec a zájezdu byl konec, a tak nám nezbývalo než nalodit se na trajekt a dokodrcat se dlouhou cestu domů.